سئو پیشرفته برای محتوای متنی

محتوای سئو شده چیست و چگونه تولید می شود؟ از صفر تا صد فرادرس مجله‌

می‌توانید نام برند خود را نیز کنار آن به‌کار ببرید؛ اما تا جایی که می‌توانید روی عنوان جذاب و واضح اصل محصول تکیه کنید و آن را گیرا و جذاب بنویسید. البته سعی کنید محتوا را با استفاده از انواع مختلف عناصر، بیش از حد اشباع و شلوغ نکنید، محتوا باید طوری باشد که مخاطب آن را به راحتی درک کند. اگر قصد دارید بیشترین ارزش را برای خوانندگان خود یا کاربران تان قائل باشید ، و طبیعتاً اگر مایل هستید آنها را از کاربران بالقوه به کاربران بالفعل تبدیل کنید، باید این هنر را در خود تقویت کنید. این استراحت در اواسط هفته، ذهن را شاداب و شفاف نگه می‌دارد، و به گردش کار مثبت و در نهایت رضایت کاربران منجر می‌شود. به عنوان مثال، استارباکس از هر دو زبان کاربردی و بیانی برای شفاف سازی لحن خود در بازاریابی خود استفاده می کند.

همچنین، محتوای نوشتـه شـده برای سئو معمولاً حول یک کلمه کلیدی خاص بهینه‌سازی می‌شود. ظاهر محتوا از دیگر مواردی است که در سئو محتوای متنی اهمیت پیدا می‌کند. در این صورت است که می‌توانیم کاربر را به ماندن در سایت خود ترغیب کرده و سئو محتوا را پیاده سازی کنیم. از مهم‌ترین فاکتورهایی که در سئو محتوا می‌تواند به بهبود خوانایی کمک کند، انتخاب فونت مناسب است. فونت مناسب می‌تواند به شدت به خوانایی مطالب شما کمک کند، در حالی که فونت نامناسب ممکن است باعث شود کاربر حتی یک اسکرول هم نکند و سریعاً صفحه را ترک کند. بنابراین، در انتخاب فونت مناسب دقت زیادی کنید و سعی کنید بهترین فونت ممکن را که خوانایی خوبی دارد، برای سایت خود انتخاب کنید تا کارفرما یا کاربر هنگام مشاهده سایت جذب شود.

اگر بخواهیم هر پیوند خارجی که برای سایت شما قرار داده می‎شود،  را یک رای مثبت در نظر بگیریم،  این رای مثبت منجر به افزایش اعتبار مطالب تولیدی سایت از نظر گوگل می‎شود. هنگام تدوین پست وبلاگ خود، از پیوند دادن به مقاله‎ها و سایت‎های دیگر نترسید. شما از طریق لینک دهی به وب سایت‎های معتبر، می‎توانید مطالب معتبر بیشتری را به خوانندگان وب سایت خود ارائه دهید. در کنار آن، این مسئله منجر به افزایش رتبه شما در موتور جستجو گوگل می‎شود. پس از تصمیم گیری در مورد لیست مورد استفاده کلمات کلیدی موضع مدنظرتان، زمان آن رسیده که پستی برای سایت خود با محوریت کلمات کلیدی انتخابی خود بنویسید.

علاوه بر این، سیستم آماری کاپریلا با بهره‌گیری از سیستم آمارگیری مبتنی بر گوگل آنالیتیکس، در تشخیص کلیک‌های صحیح و غیرتکراری دقت بسیار زیادی دارد. در رابطه با سئو کردن بدنه اصلی محتوا میتوانید مقاله ما را در این رابطه مطالعه بفرمایید. ممکن است خیلی جاها شنیده باشید که میگویندم، برای کاربر بنویسید نه گوگل. اما به یاد داشه باشید که بهترین کار این است که هم برای گوگل بنویسیم و هم برای کاربر. الو محتوا ساخته یک کمبود بزرگ و علمی در کشورمان است که رسالت آن پر کردن این نقص به صورت علمی در حوزه سفارش تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فضای وب فارسی است.

موتورهای جستجو محتوای تازه و به‌روز را ترجیح می‌دهند و سایت‌هایی که به طور مداوم محتوای خود را به‌روزرسانی می‌کنند، شانس بیشتری برای رتبه‌بندی بهتر دارند. به‌روزرسانی محتوا شامل افزودن اطلاعات جدید، اصلاح اشتباهات، بهبود ساختار محتوا و اضافه کردن منابع و لینک‌های جدید است. این کار نه تنها به افزایش اعتبار و ارزش محتوای شما کمک می‌کند، بلکه کاربران نیز از اطلاعات به‌روز و دقیق بهره‌مند می‌شوند. همچنین، به‌روزرسانی منظم محتوا می‌تواند باعث افزایش تعامل کاربران و کاهش نرخ پرش (Bounce Rate) شود. با توجه به تغییرات مداوم در الگوریتم‌های موتورهای جستجو و نیازهای کاربران، به‌روزرسانی مستمر محتوا یک استراتژی کلیدی برای حفظ و بهبود رتبه سایت در نتایج جستجو است. هدف از این روش، فریب موتورهای جستجو برای نمایش سایت در رتبه‌های بالاتر نتایج جستجو است، بدون اینکه محتوای صفحه واقعاً ارزشی برای کاربران ایجاد کند.

با شنیدن صدای واقعی مخاطبان و فهمیدن مشکلاتی که با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند، می‌توانید بینش عمیقی به دست آورید که به شما کمک می‌کند محتوای مناسبی ارائه دهید. استفاده از تکنیک‌های سئوی معنایی مثل این می‌مونه که به جای کلمات کلیدی، به معنای پشت اون‌ها توجه کنی. این یعنی باید بفهمی کاربر دقیقاً دنبال چی می‌گرده و محتوایی تولید کنی که به بهترین شکل به نیازش پاسخ بده. انتشار محتوای منحصربه ‌فرد یکی از مهم ‌ترین عوامل موفقیت در دنیای آنلاین است. وقتی محتوایی رو منتشر می‌کنی که تازگی و اصالت داره، هم مخاطبان رو جذب می‌کنی و هم اعتمادشون رو به دست میاری.

باکس پاسخ برجسته گوگل مستقیم‎ترین پاسخ  را برای جستجوکنندگان به نمایش می‎گذارد. به عنوان مثال، اگر به جستجوی ” نوشتن محتوای سئو شده” بپردازیم، گوگل از این قابلیت برای نمایش مناسب‎ترین پاسخ‎ها به ما استفاده می‎کند. سایت‌های کند تجربه کاربری ضعیفی دارند و نرخ پرش (Bounce Rate) بالاتری دارند. محتواتراپی یک آژانس تولیدمحتوای متنی است، جمعی نویسنده و تولیدکننده محتوا گرد هم جمع شده‌ایم تا خاطر کسب‌وکارها را بابت تولید محتوای متنی آسوده کنیم. سئوی محتوا در زبان فارسی، در همان قدم نخست با چالش محدودیت منابع روبه‌رو است.

هنگامی که برای مدتی محتوا می‌نویسید، ممکن است ده‌ها مقاله در مورد هر موضوعی داشتـه باشید. اگر این مقالات به نوعی همان چیزی را بیان کنند که در سایر مقالات وجود دارد، موتورهای جست‌وجو و کاربران ممکن است گیج شوند. ناگفتـه نماند شاید محتواهای شما با خودشان در موتورهای جست‌وجو رقابت کنند. این دیدگاه به عنوان یک راهنما برای نوشتن محتوا در وب‌سایت شما عمل خواهد کرد. Content AI یک سرویس پیشرفته از افزونه رنک مث است که با بهره‌ گیری از هوش مصنوعی به شما کمک می‌کند تا محتوای بهینه‌ تری برای وب‌ سایت خود تولید کنید.

همچنین، محتوا باید کاربرپسند و خوانا باشد و سرعت بارگذاری صفحات نیز باید بهینه شود تا تجربه بهتری برای کاربران فراهم شود. پس بدون محتوای باکیفیت، سایت شما شانسی برای گرفتن رتبه‌های بالا در نتایج موتورهای جست‌وجو ندارد. چک لیست محتوا نویسی سئو به شما کمک می‌کند تا بهینه‌ترین و بهترین محتوا را برای کاربران و موتورهای جستجو بنویسید تا بالاترین نمره سئو را بگیرید. کار در این مرحله تمام نمی‌شود و در ادامه، باید محتوا را کمی هم بر اساس اصول سئو خارجی وب‌سایت بهینه‌سازی کنید. اقدامات سئوی خارجی کمک می‌کنند محتوا در فضای آنلاین بیشتر دیده شده و کاربران بیشتری را به طرف وب‌سایت هدایت کند.

بهینه‌سازی برای موبایل یکی از اجزای ضروری سئو است که با افزایش استفاده کاربران از دستگاه‌های همراه برای جستجو، اهمیت بیشتری پیدا کرده است. سایت شما باید به صورت واکنش‌گرا (Responsive) طراحی شود تا در تمامی دستگاه‌ها، از جمله تلفن‌های همراه و تبلت‌ها، به‌درستی نمایش داده شود. برای این کار، می‌توانید از فریم‌ورک‌های واکنش‌گرا مانند Bootstrap استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که فونت‌ها، تصاویر و دکمه‌ها به اندازه کافی بزرگ و قابل مشاهده هستند. لینک‌های داخلی به کاربران کمک می‌کنند تا به راحتی محتوای مرتبط را پیدا کنند و همچنین به موتورهای جستجو نشان می‌دهند که صفحات شما چگونه با هم مرتبط هستند.

شما میبایست از تصاویر مناسب و باکیفیت برای سایت خود استفاده کنید. همیشه اشاره به منابع و صفحات دیگر در داخک یک محتوا یکی از سینگنالهای مهم بسیار خوب برای گوگل است. صفحه ای که لینک به خارج یا داخل نداشته باشد و همچنین از هیچ کجا لینک دریافت نکرده باشدم یک صفحه یتیم و یا به اصطلاح از زامبی پیج ها است. لینک‌های داخلی (internal links) به صفحات دیگر سایت شما اشاره دارند و لینک‌های خارجی (external links) به سایت‌های دیگر ارجاع می‌دهند. علاوه بر این، تصاویر به محتوای شما کمک می‌کنند تا در شبکه‌های اجتماعی بیشتر دیده شود. پست‌های همراه با تصاویر در پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام، توییتر و فیسبوک، بیشتر لایک، اشتراک‌گذاری و کامنت دریافت می‌کنند.

برای مثال، یک نمودار ساده می‌تواند پیچیدگی یک مقاله علمی را به یک نگاه قابل فهم کند. یا یک تصویر قبل و بعد، تأثیر یک محصول آرایشی را بهتر از هزار کلمه توضیح دهد. علاوه بر افزایش اعتبار، ارجاع به منابع معتبر به خوانندگان کمک می‌کند تا در صورت تمایل، به منابع اصلی دسترسی پیدا کنند و اطلاعات بیشتری کسب کنند. این کار باعث ایجاد یک پل ارتباطی بین نویسنده و خواننده می‌شود و تعامل بیشتر را تسهیل می‌کند. برای اینکه کلاسترهای محتوایی شما مؤثر باشند، هر محتوای فرعی باید به صفحه اصلی یا “صفحه ستون” لینک داده شود.

طی این 15 گام یاد گرفتیم که چطور تولید محتوای سئو شده ایجاد کنیم تا هم کاربر از ما راضی باشد و هم گوگل رتبه سایتمان را بالا ببرد . پس با رعایت این نکات می توانید هم رضایت کاربران و اعتمادشان را جلب کنید و هم می توانید مورد پسند گوگل باشید. تحقیق کلمات کلیدی، اساس محتوای سئو است که شامل شناسایی کلمات و عبارات با سرچ بالا توسط مخاطبان هدف می‌شود. برای کشف کلمات کلیدی می‌توان از ابزارهای گوناگون و رایگان آنلاین بهره برد. برای تولید یک محتوا و انتشار آن باید کلی زمان گذاشت و بعد از طریق شبکه های اجتماعی و ایمیل به کاربران، به بیشتر دیده شدن آن کمک کرد. البته اگر محتوای شما به دیسکاور گوگل راه پیدا کند، در مدت زمان کم، ورودی زیادی تجربه می کنید و ترافیک سایتتان افزایش خواهد داشت.

احتمالاً تا اینجای مقاله این سؤال را از خود پرسیده‌اید که در سئو محتوای متنی خود از هر کلیدواژه، چند بار می‌توانیم استفاده کنیم. برای پاسخ به این سوال لازم است تا با مفهوم چگالی کلیدواژه‌ها آشنا شویم. علاوه بر این، استفاده از تگ‌های هدینگ باید همواره در دستور کار شما باشد و فراموششان نکنید. تگ‌های هدینگ می‌توانند به محتوا نظم خوبی ببخشند و هم برای کاربر و هم برای گوگل ترتیب عناوین شما را مشخص کنند. اولین نیاز برای کپی رایتینگ با کیفیت بالا، نوشتن محتوای اورجینال است.

با پیروی از مراحلی که در این مقاله بیان شد، می‌توانید محتوایی تولید کنید که هم کاربران را جذب کند و هم موتورهای جستجو را راضی نگه دارد. در نهایت، هدف اصلی باید ارائه ارزش واقعی به کاربران باشد؛ چرا که محتوای باکیفیت، بهترین روش برای بهبود رتبه سایت شما در نتایج جستجو و افزایش ترافیک است. آنالیز و بهینه‌سازی مستمر فرآیندی حیاتی در سئو محتوا است که به شناسایی نقاط قوت و ضعف سایت شما کمک می‌کند و امکان بهبود دائمی را فراهم می‌سازد. با استفاده از ابزارهایی مانند Google Analytics و Google Search Console، می‌توانید عملکرد سایت خود را بررسی کرده و داده‌های مربوط به ترافیک، رفتار کاربران و رتبه‌بندی کلمات کلیدی را تحلیل کنید. این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا بفهمید کدام صفحات نیاز به بهبود دارند و کدام استراتژی‌ها موثرتر هستند. علاوه بر این، تحلیل بک‌لینک‌ها و رقبا با ابزارهایی مانند Ahrefs و SEMrush می‌تواند به شما بینش عمیق‌تری از وضعیت سئو سایت شما نسبت به رقبا بدهد.

سعی کنید استفاده از صفت ها و قیدها را به حداقل برسانید و به جای آنها از کلمات ارزشمند استفاده کنید. از اصطلاحات، جناس (کلمات همجنس) و ارجاعات فرهنگی خودداری کنید زیرا این موارد ممکن است توسط مخاطبین و موتورهای جستجو به اشتباه تفسیر شوند. آخرین چیزی که می توانید از رقبای خود قرض بگیرید و استفاده درست کنید، کلمات کلیدی است که آنها در محتوای خود استفاده کرده اند ولی شما از آنها در نوشته های خود استفاده نکرده اید. اما اگرچه تطبیق کلمات کلیدی به صورت دقیق، امروزه به اندازه گذشته مهم نیستند، ولی شما هنوز هم باید از برخی از آنها استفاده کنید تا مطمئن شوید که گوگل می داند محتوای شما در چه موردی است. در ادامه چک لیست نوشتن محتوای سئو شده را برای شما توضیح می دهیم با “آژانس دیجیتال مارکتینگ انجام سئو” همراه باشید.

TF-IDF یک تکنیک معتبر و مفید برای تجزیه و تحلیل محتوای سایت است. این روش به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا محتوای مرتبط و مفهومی را درک کنند و آن را به درستی رتبه‌بندی کنند. بر اساس TF-IDF، موتور جستجو فقط کلمات یا عباراتی که واقعاً مهم و مرتبط با موضوع اصلی صفحه هستند را شناسایی و برجسته می‌کند. این روش به‌طور طبیعی به کاربران و الگوریتم‌ها کمک می‌کند تا محتوای سایت بهینه و مفهومی باقی بماند. سرعت بارگذاری صفحات نیز در دستگاه‌های موبایل بسیار اهمیت دارد، بنابراین باید از تکنیک‌هایی مانند فشرده‌سازی تصاویر و استفاده از حافظه پنهان (Caching) بهره ببرید.

همچنین اگر به دنبال بازارهای جدید هستید، بسیار مهم است که کلمات کلیدی شما این بازارهای جدید را نیز هدف قرار دهند. در هنگام بحث درباره سئو محتوا، درک اینکه تنها بهینه سازی محتوای مقابلمان کافی نیست، بسیار مهم می باشد. رقابت در این حیطه بسیار سنگین بوده و اگر خواهان کسب رتبه های خوب در بین رقبای خود هستید، نیاز به بازاریابی محتوای بسیار قدرتمندی دارید. به عبارت دیگر هدف کاربران از جستجوی این عبارت، خواندن تعریف دقیقی از سئو داخلی است. اگر به پست سایت ما که رتبه یک گوگل را در این عبارت در اختیار دارد توجه کنید، مشاهده خواهید کرد که ما در محتوای این پست پاسخ دقیقی به این سوال داده ایم.

به عنوان مثال، ارجاع به وب سایت های دیگر در محتوای خود به عنوان منبع می تواند اطلاعات و استدلال هایی را که ارائه می کنید، تأیید کند. توضیحات متا، یک عنصر کلیدی در سئوی یک برگه یا صفحه سایت می باشد. ممکن است گوگل از آن برای نمایش یک قطعه مختصر از صفحه وب شما در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) استفاده کند. تگ توضیحات متا، مروری مختصر از محتوا را برای موتورهای جستجو فراهم می کند. بدین صورت، تگ توضیحات متا به کاربران کمک می کند تا سریعاً متوجه شوند که آیا آن محتوا نیازهای آنها را برآورده خواهد کرد یا خیر. تصویر و ویدئو از عناصر چندرسانه‌ای مهمی هستند که ظاهر متن را زیباتر کرده و درک‌ مفهوم محتوای ما را برای کاربر راحت‌تر می‌کند؛ علاوه‌بر این می‌توانند به سئو محتوای متنی ما اعتبار بیشتری بخشند.

یکی از این ابزارها، SEMRush است، که برای رتبه بندی کلمات کلیدی، بررسی نتایج جستجو کلمات کلیدی، ترافیک سایت و غیره مورد استفاده قرار می‎گیرد. بهتر است، برای شناسایی کلمات کلیدی مورد نیاز کاربران خود را جای آنها قرار دهید، تا اینگونه بدانید آنها به دنبال چه هستند. همچنین، گوگل ترند برای شناسایی کلمات کلیدی معروف و ترند شده می‎تواند به شما کمک کند. هر زمان که مشاهده کرده اید استفاده از کلمات کلیدی خاصی کاهش یافته، باید هدف خود را متناسب با آن کلمات تغییر دهید و از کلمات کلیدی مناسب و مورد استفاده برای ارتقای سئو سایت خود بهره ببرید. تگ‌های هدینگ به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا ساختار محتوای شما را بهتر درک کنند. همچنین، این تگ‌ها به کاربران کمک می‌کنند تا به راحتی اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنند.

گوگل اغلب ادعا می کند که از روش های متنوع ارائه اطلاعات قدردانی می کند و رتبه بهتر می دهد. مخاطب با هر پیشینه ای باید بتواند هر قسمتی از صفحه را بخواند و بتواند بفهمد چه اتفاقی در حال رخ دادن است. شاید مخاطب شما نیاز به یک بخش داشته باشد و بقیه بخش ها را نادیده بگیرد و باید این امکان را فراهم کنید زیرا به UX کمک می کند. گوگل سرچ کنسول ابزاری رایگان از گوگل است که اطلاعات زیادی را درباره عملکرد سایت در نتایج جستجو در اختیار شما قرار می‌دهد. این ابزار می‌تواند به شما کمک کند تا متوجه شوید که آیا گوگل سایت شما را به دلیل استفاده از کیورد استافینگ جریمه کرده است یا خیر.

لینک سازی داخلی؛ لینک هایی هستند که از یک صفحه به صفحه دیگر در همان سایت لینک داده می شوند. البته درست است که به اندازه بک لینک قوی نیستند اما برای اعتبار دادن صفحات جدید می توان از آنها استفاده کرد. همچنین برای درک موضوع یک صفحه توسط گوگل از لینک داخلی می توان استفاده کرد.تنها کاری که باید انجام دهید این است که از صفحات قدیمی تر وب سایت خود به محتوای جدید خود لینک دهید. چک لیست تولید محتوا در 8 گام است که با رعایت آنها می توانیم محتوایی همیشه سبز (Evergreen content) تولید و منتشر کنیم و تا سال ها برای ما ترافیک بیاورد. البته به یاد داشته باشید که همیشه اولویت باید مخاطب باشد و محتوا را برای کاربران بنویسید. این یعنی گوگل به صورت کامل نمی‌تواند محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را از محتوای نوشته شده توسط انسان تشخیص دهد؛ البته که گوگل هم ساکت ننشسته است.

در میان سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی، نیاز به محتوای ناب جهت رفع نیازهای کاربران به چشم می‌خورد. در دنیای امروز، بیشتر کاربران از طریق دستگاه‌های موبایل به اینترنت دسترسی دارند. بنابراین، بهینه‌سازی سایت برای نمایش مناسب در موبایل یک ضرورت است. گوگل نیز از معیار “Mobile-First Indexing” استفاده می‌کند، به این معنا که نسخه موبایل سایت شما برای رتبه‌بندی در نتایج جستجو اولویت دارد. اگر ایده‎های موثر و کارآمد درباره کلمات کلیدی مورد استفاده ندارید، یا همواره ذهنتان کلمات کلیدی زیادی را شناسایی نمی‎کند، می‎توانید از محتواهای رقبایتان الهام بگیرید. البته ابزارهایی هم برای شناسایی کلمات کلیدی و رتبه بندی آنها وجود دارند، که می‎توانید از آنها برای ارتقای سایت تجاری خود بهره ببرید.

محتوای هوش مصنوعی، متن‌هایی با ساختار و محتوای متنوع است که توسط یک سیستم هوش مصنوعی و با استفاده از الگوریتم‌های پیچیده یادگیری ماشین (Machine Learning) تولید می‌شود. ابزارهای هوش مصنوعی از تولید زبان طبیعی یا NLG مخفف عبارت Natural Language Generation برای تولید محتوای متنی استفاده می‌کنند. علاوه‌بر متن، می‌تواند طیف گسترده‌ای از محتواها از جمله تصویر، ویدیو و موسیقی را تولید کند. کمی بررسی شما را متقاعد خواهد ساخت که رعایت اصول سئو و استانداردهای مد نظر موتورهای جستجو، می‌تواند هم‌زمان با بهبود سئو سایت، رضایت خوانندگان و کاربران شما را نیز افزایش دهد. اگر کلمات کلیدی به‌طور طبیعی و در زمینه‌ای مرتبط با محتوا استفاده شوند، مشکلی ایجاد نخواهد کرد. اما اگر تکرار کلمات به‌صورت غیرطبیعی و افراطی برای فریب دادن موتورهای جستجو انجام شود (که به عنوان Keyword Stuffing شناخته می‌شود)، این می‌تواند منجر به جریمه گوگل شود.

ازز آنجایی که در قسمت توضیحات متا فضای بیشتری وجود دارد و تعداد کارکترهای بیشتری می توان نوشت، می توانید آن را توضیحی و محاوره ای تر بنویسید. در تگ متا به جز کلمه کلیدی اصلی، از کلمه کلیدی فرعی هم می توانید استفاده کنید. مزیت پلنر گوگل ( Keyword Planner) این است که مجموعه ای از ایده های جایگزین کلیدواژه یا کلمه کلیدی اصلی را هم به ما ارائه می کند. به این ترتیب می توانید بررسی کنید که آیا تنوع کلمه کلیدی شما واقعاً بیشترین جستجو را داشته است یا خیر و اگر چنین نیست، به یکی دیگر تغییر دهید و کلمه بهتری انتخاب کنید. برای تگ های عنوان صفحه اصلی، سه مورد از مهمترین کلیدواژه هایی که کسب و کار/وب سایت را توصیف می کنند، را مد نظر قرار دهید.

کیورد استافینگ (Keyword Stuffing) در دهه‌های ۱۹۹۰ و اوایل ۲۰۰۰، زمانی که الگوریتم‌های موتورهای جستجو مانند گوگل هنوز ابتدایی بودند، به یک روش محبوب برای بهبود رتبه سایت‌ها در نتایج جستجو تبدیل شد. در آن زمان، موتورهای جستجو بیشتر بر اساس تکرار کلمات کلیدی به جای تحلیل کیفیت محتوا(Content quality)یا ارتباط واقعی آن با نیاز کاربران، صفحات را رتبه‌بندی (Search engine ranking) می‌کردند. به همین دلیل، بسیاری از وب‌سایت‌ها با تکرار بیش از حد کلمات کلیدی در متن، متا تگ‌ها، یا حتی بخش‌های مخفی صفحات، سعی در جلب ترافیک داشتند. با معرفی الگوریتم‌های پیشرفته‌تر، به ویژه الگوریتم گوگل پاندا در سال ۲۰۱۱، استفاده از کیورد استافینگ شناسایی و به شدت جریمه شد. از آن زمان به بعد، موتورهای جستجو به ویژه مجموعه الگوریتم گوگل (Google algorithms) به جای تمرکز بر تعداد کلمات کلیدی، به کیفیت و ارتباط محتوای صفحات اهمیت دادند، و این روش عملاً منسوخ شد. به‌روزرسانی منظم محتوا یکی از تکنیک‌های موثر سئو است که می‌تواند رتبه‌بندی سایت شما را بهبود بخشد و ترافیک ارگانیک بیشتری جذب کند.

«پرسونا» (Persona) به طرح اولیه‌ای گفته می‌شود که بر اساس ویژگی‌های اصلی، علاقه‌مندی‌ها، نقاط قوت و ضعف مخاطبان هدف ساخته می‌شود. با کمک اطلاعات موجود در پرسونای مخاطب هدف کسب و کار می‌توانید حدس بزنید مخاطب شما بیشتر برای چه موضوعاتی جستجو می‌کند و علاقه دارد در مورد چه مسائلی بداند. در حقیقت پرسونا به شما کمک می‌کند حدس بزنید مخاطبان هدف کسب و کار شما زمانی که به‌طور مستقیم در مورد محصولات و خدماتتان جستجو نمی‌کنند، به دنبال پیدا کردن چه اطلاعاتی هستند. محتوای سئو شده یا محتوای سئو بیس به محتوایی گفته می شود که همه بخش های آن سئو شده باشد. بخش های سئویی محتوا میتواند شامل سئو عنوان، متادیسکریپشن، تصاویر، لینکسازی، بدنه محتوا، هدینگ ها و… باشد. سئو محتوا یکی از فاکتورهای مهم سئو داخلی است که اهمیت بسیار ویژه ای دارد.

مردم جهان روزانه بین ۶ تا ۷ میلیارد بار از موتورهای جستجو استفاده می‌کنند (منبع). از SEMrush یا Google Search Console برای بررسی عملکرد صفحات سایت خود و شناسایی صفحات دچار کیورد استافینگ استفاده کنید. پس از وارد کردن دامنه سایت در SEMrush، وارد بخش On-Page SEO Checker شوید تا مشکلات محتوای سایت را شناسایی کرده و اصلاحات لازم را انجام دهید. این به‌روزرسانی‌ها به طور منظم برای شناسایی و حذف سایت‌هایی که از روش‌های غیرقانونی مانند کیورد استافینگ استفاده می‌کنند، اجرا می‌شود. با این حال، طراحی محتوا فقط تکنیکی نیست که به شما کمک کند محتوای بهتری تولید کنید؛ در واقع این یک روش جدید برای فکر کردن در مورد محتوا است.

مثلاً اگه کلمه کلیدی‌ات “خرید لپ ‌تاپ” باشه، می‌تونی از عباراتی مثل “بهترین لپ ‌تاپ برای دانشجوها” یا “راهنمای خرید لپ‌ تاپ” هم استفاده کنی. در جهان مدرن دیجیتال، تسلط بر هنر و علم محتوای سئو شده برای مشاغل، بازاریابان و سازندگان محتوا بسیار مهم است. چرا که این افراد به دنبال افزایش دیده شدن برند خود در فضای آنلاین هستند. این راهنمای جامع یک مطلب، بینش‌های لازم برای موفقیت در سئو محتوا را در اختیار شما قرار می‌دهد. چه یک فرد مبتدی و به دنبال یادگیری اصول اولیه سئو یا یک حرفه‌ای باتجربه با هدف اصلاح استراتژی‌های خود باشید. اما چطور یک محتوای سئو شده بنویسیم؟برای اینکار، احتیاج به چک لیست محتوا داریم تا بتوانیم به خوبی آن را تولید کنیم.

با ایجاد چنین ساختاری، می‌توانید از محتوای موجود که لینک‌های دیگران را جذب کرده است برای کمک به رتبه‌بندی صفحات دیگر خود استفاده کنید. ساختار سایت شما به گسترش بخشی از لینک‌های آن به سایر صفحات سایت شما کمک می‌کند. در یک سایت تجاری، این بدان معناست که می‌توانید از محتوای باکیفیتی که تولید کرده‌اید برای افزایش رتبه‌ صفحات فروش خود در موتورهای جست‌وجو استفاده کنید. در این پست می آموزید که چگونه یک محتوای سئو شده بنویسیم و با روش های نوشتن محتوای مناسب برای سئو آشنا خواهید شد. همچنین یاد می گیرید که چگونه به بهینه سازی محتوای سایت برای کاربران و موتورهای جستجو بپردازیم. به طور خلاصه سئو کردن محتوا به معنی تولید و بهینه سازی محتواییست که پتانسیل کسب رتبه بالا در موتوهای جستجو را داشته و می تواند ترافیک زیادی از نتایج جستجو کسب کند.

در چک لیست محتوا نویسی سئو حتما جملات را قبل از انتشار چک کنید و جملات Passive voice را حذف کنید. مخاطبین باید با دیدن این سرنخ‌ها و دنبال کردن آنها به محتوای دلخواهشان برسند. استفاده زیاد از تصویر، ویدیو، اسکرین شات و دیگر انواع محتوای تصویر محتوا را برای کاربران بهینه می‌کند. با این کار هم مفاهیم پیچیده را بهتر و کامل‌تر توضیح می‌دهید و هم طیف گسترده‌تری از مخاطبان را به مطالعه محتوا ترغیب می‌کنید. بخش دوم این پلتفرم در قالب «تبلیغ‌دهنده» امکان معرفی کسب‌وکار به دیگران را برای شما فراهم می‌کند. برای تحقیق کلمات کلیدی روش‌های و ابزارهای پولی و رایگان مختلفی وجود دارد که ما در اینجا فقط به چند ابزار رایگان اشاره می‌کنیم.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/